Thursday, November 26, 2009

Thanksgiving

So, the past few days, I've begun nearly every class by talking about my shopping and preparations for Thanksgiving. After a week of talking about it 2-4 times a day, I've actually gotten tired of talking about it. But just to let everyone know what's planned, on Saturday, we're planning a Thanksgiving party with Simon's family who've never experienced a Thanksgiving dinner. We ordered a turkey from the grocery store, and I bought a whole lot of specialty items at the American store for twice what they're worth. The dinner will be: turkey, mashed potatoes (I might cheat on the gravy), sweet potatoes (like Mom makes), pumpkin pie, pecan pie, cranberry sauce, and of course, stuffing. I hope my in-laws like at least some of it.

Also, die letzten paar Tagen hab ich fast jeden Kurs damit angefangen, über meine Einkaufe und Vorbereitungen für Thanksgiving. Nach eine Woche 2 bis 4 Mal am Tag darüber zu reden, bin ich eigentlich ein bisschen müde darüber zu reden. Aber nur um jedem zu sagen was wir geplannt haben, am Samstag plannen wir eine Thanksgivingfeier mit der Familie von Simon, die noch nie ein Thanksgivingessen erlebt haben. Wir haben ein Truthahn bei Edeka bestellt und ich kaufte ein ganze Menge von besonderen Sachen von dem amerikanischen Laden für das zweifach von was die Wert sind. Das Essen wird sein: Truthahn, Kartoffelpuree (vielleicht werde ich mit der Bratensoße täuschen), süße Kartoffeln (wie Mom macht), Kürbiskuchen, Pecannussekuchen, cranberry sauce, und natürlich, Stuffing. Ich hoffe, dass es meiner Schwiegerfamilie wenigstens ein bisschen schmeckt.

1 comment:

  1. Viel Glück!

    That is basically the extent of my German! Well, and numbers and colors and a few other random words. I am sure your dinner will be great! I love reading your blog-makes me miss Europe though!

    ReplyDelete